Inspirasi Anda

Redha itu perlu, Rindu itu pasti

25hb Disember 2015 Abang, pagi ni bila bangun tidur air mata ayang menitis lagi...rindukan abang. Abang selalu ada dalam mimpi ayang.. ...

Sunday, 3 January 2016

Abang...

4 Januari 2015

Assalmualaikum, suamiku yg dirindui..Moga abang disayangi Allah di sana..

Abang, hari ni...budak2 dah mula sekolah...ayang masih ingat, dulu abang selalu ckp, kalu kita ada anak...anak kita mungkin dah sekolah dan abang yang akan bangun pagi2 siapkan anak ke sekolah...tapi bukan rezeki kita ,abang..hingga ke nafas terakhir abang, masih bukan rezeki kita berdua...takpe..ayang doakan rezeki itu akan sampai utk kita dlm syurga nanti...Allah yang Maha Merancang...

Abang, minggu depan, ayang akan duduk sorang..mak n ayah dah nak balik kampung. Fatin n abang katanya  nak berhijrah ke Johor...ayang pun tak tahu nak minta dengan siapa utk teman ayang...pastinya, ayang serahkan pada Allah. ayang yakin, bila ayang takut, Allah ada untuk hilangkan ketakutan tu..bila ayang sedih, Allah ada untuk gembirakan ayang, Bila ayang sunyi, Allah ada selalu dengan ayang memerhatikan ayang..ayang kena kuat,abang..kena kuat..

Semalam mak sebak sangat..mak cakap lepas balik Mekah hari tu, mak nak buat kenduri doa selamat. Mak harapkan sangat abang masak utk orang masjid..abangkan terer masak banyak2 ni.. :) ..ayang bangga dengan abang..walapun ayang tahu sebenarnya abang penat,tapi abang selalu puaskan hati kami semua...terima kasih abang. Pasti Allah bagi ganjaran pahala berlipat ganda utk abang...Tapi mak ckp, abang dah takde..dengan sape lagi nak minta tolong...ayang sedih sangat bila dengar mak cakap mcm tu...kesian kat mak...mak pun dah tak larat...kami selalu rasa, kami masih perlukan abang...

Abang, ada hikmah bila abang pergi selamanya kepada Allah. Ayang nampak, menantu-menantu lain pun makin rapat dengan ayah..bersembang..berjenaka..Dulu, abang yg pandai ambil hati diorang...Ayang bangga sangat dapat suami mcm abang...menantu kesayangan, bapa saudara kesayangan semua, ipar kesayangan..

Abang, sampai hari ni..ayang masih tak simpan baju, seluar, barang2 abang..ayang tak sampai hati..ayang takut kalau terjumpa gambar kita berdua..sebab ia akan buat ayang sedih sangat...ayang takut akan jumpa kad2 istimewa kita berdua..ayat2 cinta abang...abangkan selalu nak ayang jadi isteri solehah.. :)...biarlah ayang kumpul kekuatan dulu, ye...

Abang...ayang doakan abang bahagia sampai Jannah..Tunggu ayang kat sana dgn anak2 kita..anak2 syurga.. :)