Inspirasi Anda

Redha itu perlu, Rindu itu pasti

25hb Disember 2015 Abang, pagi ni bila bangun tidur air mata ayang menitis lagi...rindukan abang. Abang selalu ada dalam mimpi ayang.. ...

Monday, 4 January 2016

Memilih..perlu Iman

5 Januari 2016

Assalamualaikum suamiku, Kazlie bin Kuzi.. Moga abang sangat bahagia di sana..ayang doakan abang...

Abang, semalam hari yg ayang sangat2 rindukan abang...ayang tengok gambar abang dlm facebook..tengok kenangan kita....tak dapat tahan airmata ni, abang...ayang selalu fikir, nanti bila ayang duduk sorang dlm rumah tu, dengan siapa ayang nak makan..dengan siapa ayang nak tidur...dengan siapa ayang nak berbual..dengan siapa ayang nak bergurau...sedih la ,abang...

Hari ni, rasa lemah sangat, mcm dulu...masa abang baru meninggal dunia...rasa tak kuat dengan ujian ni...rasa ayang sangat perlukan abang...untuk menasihati ayang..memang ayang belajar Al-Azhar, Mesir..tapi ayang seorang wanita yang tetap mempunyai perasaan yg sangat lemah dan mudah menangis...hari-hari yg ayang lalui..tiada abang di sisi ayang...Allahuakbar...Bila ayang perlukan abang..malangnya abang takde untuk bantu ayang....

Abang, sekarang ni ayang kena kuatkan iman...yelah..bila bergelar janda pastinya akan timbul banyak ujian demi ujian...ujian hati dan perasaan...ujian fitnah...bimbang tak setia pada abang, sedangkan ayang selalu minta dalam doa utk jadi bidadari abang di syurga...Abang, ayang sangat takut dengan ujian ni...satu persatu ia datang...dan setiap kali ia datang, hanya air mata akan temankan ayang...kadang2 disebabkan iman ni lemah, ayang akan berkata "Kalaulah abang ada...tentu ayang tak mengharapkan orang lain.."..apa daya ayang, abang....Allahuakbar....ayang tak kuat...

Hanya di blog ni je, ayang boleh luahkan segalanya....selain di atas sejadah kita....

Abang, sebenarnya hingga hari ni, ayang tak boleh masuk bilik solat tempat abang meninggal tu...ayang masih nampak abang...ayang masih nampak abang meninggal atas riba ayang, ayang tergamam...ayang hanya mampu menangis...ayang rindu abang...rindu sangat..semua orang rindu, abang....Astaghfirullah....

Al-fatihah utk abang...selalu ada dalam doa ayang....Moga kasih sayang Allah selalu ada utk abang..Aameen..