Inspirasi Anda

Redha itu perlu, Rindu itu pasti

25hb Disember 2015 Abang, pagi ni bila bangun tidur air mata ayang menitis lagi...rindukan abang. Abang selalu ada dalam mimpi ayang.. ...

Saturday, 2 January 2016

Berdua..serahkan pada Dia Yang Maha Merancang

Assalamualaikum suamiku yg memiliki senyuman paling menawan...moga kehidupan abang di sana lebih bahagia daripada kehidupan di dunia...

Ayang rindu abang...

Abang, pagi ni, mak, ayah, ani n zizi nak pergi dengar kuliah dhuha dr Ust.Dasuki..ustaz kegemaran abang dan ayang..ustaz yg selalu dapat sentuh hati kita...ayang nak sangat pergi...nak sangat...tapi ustaz kata ia tak wajib, so dlm iddah tak pergi pun takpe...

Abg, bila orang dah takde kat rumah kita, ayang rasa sunyi sangat...boring sangat..dulu ayang selalu panggil abang...abang..abangg...sampai abang ckp kat ayang..hisssh...asyik panggil je...tapi ayang jawab..nanti kalau ayang dah takde kat dunia ni..abang takkan dengar lagi suara ayang panggil abang...mmm...rupa2nya jadi sebaliknya...ayang yg tak dapat panggil abang lagi..selama2nya...suasana ni buat ayang rasa sangat rindukan abang..sangat perlukan abang...ayang tak pernah rasa jemu bila abang ada..walaupun hakikatnya kita tak buat apa2 pun dalam rumah ni...

Kosong rasanya rumah ni, walapun mereka tinggalkan ayang utk seketika....

Abang, mak ada menyuarakan yg nanti ayang kena simpan sijil kematian abang elok2..manalah tahu kot2 nanti kahwin lagi..tersentak ayang, abang...ayang tak boleh nak bayangkan ada ke lagi lelaki yg lebih baik dari abang..menerima ketidaksempurnaan ayang...mcm abang...rasa nak marah pun ada bila ada orang yg mencadangkan perkara begini kpd ayang...perkara ni, bila di bangkitkan membuatkan ayang akan menangis selepas solat..teringatkan abang...jujurnya, sifat abang seperti sifat Rasulullah...sukar dicari ganti...

Apapun seperti sebelum ni, kita hanya mengetahui apa yg kita tahu utk hari ni...kita takkan tahu sepertimana Allah tahu bagaimana keadaan kita pada masa akan datang..Justeru, ayang redha apa jua ketentuan dari Allah...ayang serahkan segalanya pada Dia...ayang lemah, abang...tak mampu nak hadapi hidup ni seorang diri...biarlah Dia yg tentukan semuanya...

Abang...ayang berdoa agar kesetiaan ayang ada utk abang hingga akhir hayat ayang...

Kerna Kau ku Pilih, Lalu kau setia kuKasih...

Terima kasih kerana pernah menjadi suami yg paling baik utk ayang...hanya Allah yg dapat memberi sebaik2 ganjaran buat abang...

Bahagiakanlah abang disana....aameen..