Inspirasi Anda

Redha itu perlu, Rindu itu pasti

25hb Disember 2015 Abang, pagi ni bila bangun tidur air mata ayang menitis lagi...rindukan abang. Abang selalu ada dalam mimpi ayang.. ...

Friday, 1 January 2016

Ingatan berpanjangan...

2 Januari 2016

Assalamualaikum suamiku yg kacak..apa khabar agaknya abang sekarang ye..ayang yakin Allah pasti beri rahmat dan kasih sayangNya pada abang..ayang doakan utk abang setiap hari...ayang sedeqahkan pahala utk abang setiap hari...

Abang, dah lama sangat rasanya ayang tak ziarah kubur abang..dah 2 minggu jugak la...maaf abang, ayang keseorangan sekarang ni, takde sape yg boleh teman ayang utk ziarah abang..hari tu ayang pernah gi kubur abang, tiba2 ada pergaduhan kat situ...bimbang jugak..nasib baik ada thirah...tapi kami berdua takut la...Tapi, abang jgn bimbang, ustaz kata wanita ni makruh pergi kubur...ustaz kata cukuplah berdoa dari jauh...sbb Allah sentiasa dekat dan Dia pasti akan maqbulkan...

Ayang takkan berhenti doa dan sedeqah utk abang...dan ayang yakin Allah akan maqbulkan doa ni..moga kita masuk syurga sama2 ye, bang..

Abg, minggu depan mungkin hanya ayang yg akan duduk rumah kita sorang2...ayang akan menjalani kehidupan bangun pagi,solat,gi kerja,balik kerja, tidur...semua seorang diri...mungkin bercakap pun sorang diri...yelah semua org dah tinggalkan ayang..samada yg meninggal dunia atau yg masih hidup...ayang kena kuat, abang...memang ayang akan menitiskan airmata bila terkenangkan abang...tapi ayang selalu  pahatkan dlm hati yg ALLAH ADA SELALU untuk ayang..kalau ayang takut, Allah ada utyk hilangkan rasa takut tu..kalau ayang sedih Allah ada untuk gembirakan hati ayang...

Moga Allah beri kekuatan itu sepanjang masa...aameen