Inspirasi Anda

Redha itu perlu, Rindu itu pasti

25hb Disember 2015 Abang, pagi ni bila bangun tidur air mata ayang menitis lagi...rindukan abang. Abang selalu ada dalam mimpi ayang.. ...

Thursday, 31 December 2015

Tahun baru...semakin hampir dengan kematian

1 Januari 2016

Assalamualaikum suamiku yg berakhlak mulia dan lucu....Moga roh abang sentiasa dalam rahmat dan kasih Allah...

Abang, hari ni dah masuk tahun baru 2016. Semua org gembira dengan azam dan semangat baru...tapi ayang sekadar memerhati watak2 manusia saja..bertambahnya tahun bukan membuatkan ayang gembira ..tapi cukuplah ayang bersyukur dengan Tuhan yg menjadikan ayang lebih dekat denganNya...hakikatnya,tak bermakna apa2 sambutan tahun baru tanpa abang...hakikatnya..mungkin selepas ini atau tahun ini ayang akan menyusul mengikut abang bertemu Pencipta kita..

Maaf, hari ni lambat sikit menulis di sini...pagi tadi ayang bawak mak dan ayah pergi kedai Tomyam Kung...ala...tempat yg kita selalu sarapan dulu tu..tadi hujan...walapun ayang masih dalam iddah, ayang tak sampai hati nak tengok mak dan ayah jalan kaki ke kedai sana...jadi ayang hantarla mak dan ayah ke sana...beli n bawak balik je..moga Allah ampunkan ayang andai tindakan ayang ni salah..

Abang, sebut pasal iddah...rupa2nya cukup sebulan ayang berada dlm iddah...ada 3 bulan 10 hari lagi...kadang2 bimbang sangat sebagai isteri abang...dalam iddah ni ayang buat dosa...terutama dosa hati..nauzubillahi min zalik...ayang ni lemah sikit dari segi perasaan...bimbang mudah jatuh hati...oppsss...moga Allah pelihara iman ayang...ayang doa hari2  supaya dapat jadi bidadari abang di syurga nanti..

Abang, selepas solat dhuha tadi, ayang menangis selajunya...ntahlah tiba2 je jadi teringat sgt kat abang...ayang teringat waktu kita usaha nak dapat anak...tup-tup..kita dengar keluarga terdekat kita mengandung..senang je...ayang menangis taknak keluar bilik...abang dtg pujuk ayang...abang peluk ayang..abang cakap jgn buruk sangka dgn Allah..kita usaha lagi...kita usaha lagi...mesti Allah bagi...
Allah...ayang rindu nak dengar suara tu lagi...ayang rindu nak sandarkan kepala pd bahu abang meluahkan segala yg terbuku di dada...

Moga Tuhan satukan cinta kita,abang..suatu hari nanti disyurga firdaus..

Terima kasih atas kasih sayang abang selama ini...pasti Allah beri ganjaran terbaik utk abang...ayang sayang abang dunia dan akhirat