Inspirasi Anda

Redha itu perlu, Rindu itu pasti

25hb Disember 2015 Abang, pagi ni bila bangun tidur air mata ayang menitis lagi...rindukan abang. Abang selalu ada dalam mimpi ayang.. ...

Wednesday, 30 December 2015

Akhlakmu..mencetus pahala buatku

31 Disember 2015

Assalamualaikum abang..suamiku yg kacak dan indah..:) ...Moga hari2 abang di alam barzakh menjadi semakin mudah, tenang dalam redha Ilahi..AAMEEN..

Abang, kecantikan akhlak abang membuatkan hari ini ayang teringat sangat kat abang. Dulu abang suka menjamu kwn2 pejabat ayang makan..abang cakap biar masak lebih jgn kurang..memang rezeki kawan ofis tak pernah putus waktu abang ada...dan..masa tu ayanglah yg paling bangga bawa makanan tu dtg ofis utk jamu kawan2...ayang dapat pahala dari kebaikan abang yg sangat murni tu..ayang dapat berkat dari status seorang isteri kepada abang..syukur sangat2 Allah ciptakan abang utk ayang...Terima kasih abang kerana menjadi suami yg soleh utk ayang.

Tapi, ayang sedih hari ni..sbb bila dikenang kembali,..ayang takkan dpt lagi pahala seorang ISTERI...Terasa rugi sangat bila waktu dulu ayang tak laksanakan banyak kebaikan utk abang...sedih sgt ayang tak dapat membahagiakan abang...Benarlah kata orang, bila seseorang tu meninggal dunia, hilanglah separuh keberkatan yg diperolehi daripadanya...

Abang, hari ni kesedihan dan kelukaan yg ayang rasa sebelum ni dah semakin pulih..Alhamdulillah, ayang semakin boleh tidur nyenyak..cuma sekali sekala Allah gerakkan ayang bangun awal utk "bercinta" denganNya...moga ayang istiqamah...

Abang..moga2 kepayahan, kesedihan dan kelukaan ini dapat ayang harungi bukan setakat hari ni je...tapi hingga hari esok, minggu depan, bulan depan, bulan puasa, hari raya dan tahun-tahun hadapan....sebab ayang masih ada banyak kenangan indah dengan abang...dan setiap hari ayang akan lalui kenangan itu...dan setiap waktu itu juga ayang akan terkenangkan abang..

Abang, ayang dah boleh tersenyum...cuma ketawa masih belum kuat...tapi kadang2 Running Man berjaya buat ayang ketawa.. :) ...namun, cuma seketika...ayang takut nak ketawa kuat..ayang takut ayang lupa kepada kesedihan sbb dengan kesedihan tu jugalah yg berjaya merapatkan hubungan ayang dengan Allah..Terima kasih, Allah

Abang, kawan2 kat pejabat banyak yg bantu ayang melalui semua ini....dan ayang kena kuat utk berbual dengan mereka supaya kesedihan dapat di atasi...Athirah belikan selalu sarapan dan makan tengahari ayang...sebab ayang masih dlm iddah 4 bulan 10 hari...tak boleh keluar ke mana2 kecuali dharurat....ayang hanya boleh pergi kerja dan balik kerja...kesian diorang,abang...ayang banyak susahkan diorang...Moga Allah balas jasa mereka dengan sebaik-baik ganjaran pahala..Aameen

Abang, ayang undur diri dulu..esok, in sha Allah ayang akan ziarah kubur abang..dah lama ayang tak pergi..makruhkan...nanti kita bersua lagi di laman bisu ni..yg hanya Allah sahaja yg Maha Memahamiya..