Inspirasi Anda

Redha itu perlu, Rindu itu pasti

25hb Disember 2015 Abang, pagi ni bila bangun tidur air mata ayang menitis lagi...rindukan abang. Abang selalu ada dalam mimpi ayang.. ...

Friday, 25 December 2015

Sunyi tanpamu...Allah itu ada...

Abg, 25 hari abang tiada depan mata ayang amat menyeksakan...seorang demi seorang keluar pergi dari rumah kita....tinggal mak dan ayah je yang masih sudi temankan ayang...Tapi mereka sekali sekala ada meluahkan yg mereka perlu balik kampung...ayang buntu, abang...ayang sedih...ayang tak kuat utk hidup sendiri..ayang sunyi...abang, alangkah bahagianya kalau abang masih ada....tapi MUSTAHIL...

Abang..suatu hari nanti takde sape lagi yg sudi temankan ayang...ayang akan menyusahkan ramai orang...akan bebankan ramai orang...kan senang kalau abang ada...hanya kita berdua yg rasa susah itu...tapi abang dah takde...ayang tinggal sorang,abang...ayang sorang...

Abang, ayang sedar Allah ada...dia boleh bantu ayang sbb kasih sayang dia lebih hebat dari kasih sayang manusia terhadap ayang....ayang yakin pertolongan Allah...

Tapi disaat ini, ayang rasa sangat2 perlukan abang...mak pernah bagi cadangan supaya ayang tukar tempat keje dan balik kampung...ayang tak nak,abang,ayang akan jauh dari abang, jauh dari kubur abang..ayang takut ayang akan lupakan abang..ayang takut ayang akan lupakan kasih sayang abang....Allah...terasa berat sangat ujian ini bila manusia semua lari dariku kerana urusan masing2...

Apa daya ayang,abang..Allah tahu ayang sedih., Allah tahu ayang terluka, Allah tahu ayang kecewa, Allah tahu ayang takut, Allah tahu ayang risau....ayang takde pilihan...ayang mesti ikut rencana Allah utk ayang...ahang hanya mampu berserah...

Allah...kuatkan aku dengan mehnahMu ini...tolong ya Allah, disaatmanusia semua pergi dari hidupku, janganlah Engkau menjauhi daku...aku hanya ada Engkau...ye..aku hanya ada Engkau...berikanlahnaku jalan keluar utk setiap masalah yg aku lalui ini...ya Allah..kasihanilah aku....


Ayang rindu abang....alfatihah.