Inspirasi Anda

Redha itu perlu, Rindu itu pasti

25hb Disember 2015 Abang, pagi ni bila bangun tidur air mata ayang menitis lagi...rindukan abang. Abang selalu ada dalam mimpi ayang.. ...

Friday, 25 December 2015

Sunyi..kosong...Allah kan ada...

26hb Disember 2015

Abang, hari ni dah 26 hari abang tinggalkan ayang... dan 26 hari jugalah ayang tak dapat tidur yang nyenyak..kadang2 lansung tak tidur...jantung masih berdegup kencang...mungkin ayang kena anxiety disorder...ketakutan melampau kesan kehilangan abang buat selamanya...

Dulu pun selalu jadi mcm ni...kalau ayang gi kursus tak bawa abang sekali mesti ayang tak boleh tidur....sampai tahap ittu ayang perlukan abang...memang nampak remeh di mata orang lain...tapi bila Allah dah satukan hati kita seeratnya,hanya maut je yg boleh memisahkan...

Ye..kini maut juga yg memisahkan kita berdua...ayang menanti saat pertemuan kita semula suatu hari nanti,abang...tak sabar rasanya...8 tahun kita bersama, abang telah menawan seluruh jiwa raga ayang..tiada yg dapat menggantikan abang...tiada...tiada...

Abang...ayang tak tahu bila ayang dapat tidur nyenyak...ayang tak tahu bila ayang ada kekuatan utk memasak dan basuh baju...ayang takde semangat lansung utk kemas rumah...kalau ayang menonton tv,jiwa ayang akan rasa kosong dan sedih...ayang hanya dapat duduk dalam bilik..menulis entry dalam blog ini..walaupun hanya ayang yg setia membacanya...

Abang, ayang masih takde kekuatan itu..ayangg sendiri tak tahu macamana nak bina semangat tu...senyum pun tak boleh...sendi2semua rasa lemah tanpa abang...betapa ayang rindu sangat pada abang....

Abang,kadang2 rasa sangat cemburu tengok orang lain bersama suami ke sana kemari,bergurau senda,bergelak ketawa...tapi kadang2 ayang dapat kekuatan bila ayang fikirkan yg Allah lebih sayangkan ayang daripada mereka sbb Allah pilih ayang utk diuji...tapi perasaan dan kekuatan itu dtg sekejap ke...kemudian, ayang akan sedih...ayang tak tahu abang..apa yg harus ayang buat..

Abang, salahke kalau ayang minta supaya Allah ambil nyawa ayang dulu sebelum mak dan ayah?...sepatutnya ayang atau kita yg jaga mereka..tapi sekarang mereka yg terpaksa jaga ayang..sampai bila abang...umur ayang dah 36 tahun...takkan ayang menyusahkan mereka lagi...tapi ayang x kuat kalau merekatakde kat rumah ni..Allah tunjukkan jalan keluar..tunjukkanlah...

Moga Allah makbulkan doa ayang

Sejak abang pergi, rumah yg kita beli dulu, kereta,duit,pakaian baru..semua ayang taknak lagi...ayang taknak pandang dah...cukuplah apa yg ada...semua dah tak bermakna...ayang hanya nampak akhirat dan kematian je...

Kadang2 kerana perasaan sedih,pilu,terluka dan tak sabar ini...menjadikan ayang berdosa pada Allah..Allah, ampunkan dosaku...Kau beri aku ujian ini..pasti Kau ada penyelesaian utk setiap masalah dlm fikiranku...


Sekarang yg ayang sedang rncangkan utk abg ialah1) Usaha utk contact Tekun n moksu utk bayar hutang abang..ayang akan tetap usahakan abang...sbb ayang sayang abang...mungkin di dunia ni ayang x mampu nak bagi abg zuriat, tapi biarlah ayang berkorban utk kebahagiaan abg di akhirat..2) ayang kena contact pihak bank utk keluarkan duit abang supaya dapat bayar hutang2 abang...ni pun ayang buntu...tapi ayang teta akan usahakan...walau susah sekalipun...3) Ayang nak kemas baju dan baragng2 abang masuk kotak...yg ni  paling berat utk ayang lakukan...sbb kenangan banyak sangat2 dengan pakaian abang..dgn barang2 abang sbb semua tu kita beli bersama...persetujuan bersama...idea bersama...semua kita buat bersama kan, abang...aduh...macamanalah utk ayang lakukan ini...

Abang..ayang ridnu sangat abang..sukarnya utk menghadapi kenyataan ini...doa,zikir,alfatihah,sedeqah akan ayang buat setiap hari utk abang...Moga ayang juga sihat dan dpt tidur nyenyak walapun setiap waktu ayang rindukan abang..

Alfatihah utkmu,sayangku suamiku...