Inspirasi Anda

Redha itu perlu, Rindu itu pasti

25hb Disember 2015 Abang, pagi ni bila bangun tidur air mata ayang menitis lagi...rindukan abang. Abang selalu ada dalam mimpi ayang.. ...

Wednesday, 23 December 2015

Suamiku sayang, kau milikNya dan hanya kembali padaNya

AsihTanggal 1 Disember 2015.

Suamiku Kazlie bin Kuzi,
Tidak pernah terlintas dihati ayang,akhirnya Tuhan pisahkan kita buat selama-lamnya hanya setelah Allah uji abang dengan demam dan sakit kepala. Hingga saat ini, betapa payahnya ayang nak percaya bahawa abang telah tiada lagi dalam hidup ayang di dunia ini. Pedih,renyuk,hancur hati ini hanya Tuhan yang tahu. Terasa separuh dari tubuh ini turut berkecai pergi bersama abang buat selamanya. Abang dah tinggalkan ayang seorang diri tanpa zuriat.....tapi ayang redha..ye,ayang kena redha,abang..Allahuakbar..

Abg, 8 tahun kita menyemai kasih umpama orang sedang bercinta..setiap tahun kita seperti pasangan kekasih..ke sana-ke sini sentiasa bersama...kita sejoli....pilihan kita selalu sama...jika abg rasa sakit di sebelah kiri,pasti ayang akan sakit di sebelah kanan..begitulah sebaliknya...abang sentiasa menemani ayang ke mana sahaja ayang pergi...hidup ayang akan sunyi jika abang tiada...ayang takkan boleh tidur kalau abang tiada....kita tak pernah berpisah lebih dari 3 hari kan,abg....

Pengorbanan abang,kasih sayang abang....sifat lucu abang, kehenseman abang..kejujuran abang..akhlak abang..dekatnya abang dengan Tuhan..ayang rasakan takkan pernah ada pada orang lain...ayang sgt bertuah memiliki abang...mak n ayah sangat beruntung mendapat menantu seperti abang...anak2 saudara ceria selalu bila abang ada...betapa perlunya abang di sisi kami semua....abang....,ayang rindu sangat...rindu sangat...hanya Allah yang tahu...

Abang, walaupun 8 tahun kita bersama,kita tak pernah berhenati berusaha untuk mendapatkan zuriat...semua orang tak tahu apa yg kita usahakan...bak kata abag...biarlah rahsia..hanya kita dah Allah yg tahu kesukaran kita...usaha kita tak pernah habis hingga ke nafas terakhir abang....takpe,abang..moga2 dengan redha kita,kita akan dapat anak2 syurga nanti..aameen..Tuhan,makbulkanlah...

Rupa-rupanya Allah sedang merancang sesuatu untuk kita,abang...Allah ambik abang untuk bagi rehat yg panjang untuk abang...ayang tahu,abang dah terlalu banyak berkorban masa,tenaga,duit dan perasaan abang sejak arwah cik,arwah abah,adik-beradik, isteri abang dan orang sekeliling...abang sentiasa ingin menjaga hati kami semua...walau hati abang sendiri terluka..abang tak pernah pergi tanpa memuaskan hati kami semua...murninya hati abang..Allah,takkan ada lagi insan sebaik ini akan ku jumpa....

Abg, abang meninggal dalam keadaan husnul khatimah,baru je lepas berdoa solat zohor,abang kena serangan jantung yg ayang sendiri tak pernah sangka akan berlaku...di saat itu,ayang tengok kekuasaan Allah.Benarlah, ajal itu tidak menunggu cepat atau lambat walau sesaat pun...benarlah,saat nyawa diambil,sakit teramat tidak terkata...tapi pemergian abang di atas tikar sejadah...Allahuakbar..abang meninggal depan mata ayang atas pangkuan ayang..bertuahnya ayang,bang....ayang tak ralat sbb 3 hari abang demam,ayang dah buat sesuatu yg baik utk jaga abang...walaupun hati ini terasa ketika itu yg abang akan tinggalkan ayang....berdebar2..takut sgt ,abang..ayang dapat rasakan abang akan tinggalkan ayang...sedihnya, abang....sedihnya ...ayang rindu abang..rindu sgt2...

Abang,dulu,ayang selalu cakap,,kerana kau kupilih,lalu kau setia ku kasih ..ayang akan kotakan kata2  tu,abang...takkan ada manusia setanding abang...kecuali Rasulullah yg lebih mulia dari kita...
Abang, setiap hari ayang doakan abang semoga Allah ampunkan segala dosa abang selama 37 thaun abang hidup di dunia ini...moga Allah mudahkan hisab abang.moga abang dapat masuk syurga firdaus...Ayang doakan juga semoga ayang dapat masuk syurga firdaus juga sbb ayang nak sgt jumpa abang..nak bahagia lebih dari dahulu bersama abang..nak bergurau dan bermesra seperti dahulu...rindunya saat abang ada di dunia dulu..

Abang, Allah sedang mendidik ayang tentang kasihNya. Allah sayang ayang sbb itu dia bagi ujian hebat ni utk ayang..semua org kata ayang kuat,ayang boleh...tapi di saat ini selepas 23 hari abang tiada,ayang masih tak kuat abang, air mata ayang akan mengalir setiap hari...tapi ayang tak boleh tanya Allah KENAPA... sebab nanti ayang akan jadi hamba yg tak redha...ayang takut abang...macamana yang nak masuk syurga kalau ayang tak redha dgn ujian Allah ni...tapi kenangan abang terlalu banyak dan manisutk dikenang..membuatkan hati ayang lemah...membuatkan air mata ayang jatuh berderai rindu akan saat2 itu...tapi ayang perlu sedar yg semua itu hanya tinggal kenangan dan tiada lagi kisah abang dan ayang...ayang terima semua ini...ayang nak bersangka baik dengan Allah..moga ayang cekal,abang..moga ayang tabah...