Inspirasi Anda

Redha itu perlu, Rindu itu pasti

25hb Disember 2015 Abang, pagi ni bila bangun tidur air mata ayang menitis lagi...rindukan abang. Abang selalu ada dalam mimpi ayang.. ...

Monday, 28 December 2015

Bila sakit...Allah pasti sembuhkanmu, haraplah kasih Dia

29 Disember 2015

Assalamualaikum, suamiku yang baik hati. Moga roh abang bahagia di sana lebih bahagia dari kehidupan abang di dunia. Rindu pada abang tak pernah menipis........

Abang, ayang ada terbaca dalam facebook seseorang:

"bersederhanalah dalam menyayangi orang yang kita sayang,kerana jika kita gagal meletakkan cinta kita pada Allah dan Rasulullah di tempat teratas,kita pasti akan hilang kekuatan andai kehilangan orang tersayang."....

Moga ianya dapat menyedarkan ayang tentang kasih sayang Tuhan yg sebenarnya....Tuhan, bantulah aku agar cintaku padaMu dan RasulMu lebih banyak dari cintaku kepada suamiku....Abg, semalam ayang sakit sangat kepala...kat tempat kerja...ma sya Allah...sakit sangat mcm rasa nak pitam....ayang tak sempat habiskan kerja, terpaksa balik awal cari panadol....masa sakit tu, ayang teringat kat abang...waktu 3 hari sebelum abang meninggal dunia, abang sakit kepala....ayang tertanya-tanya..adakah sakit kepala yg ayang rasa sama mcm yg abang rasa...mesti abang rasa lagi sakit kan...tapi ayang bangga dengan abang sbb disaat abang tahan kesakitan, abang tak pernah merungut...abang tak lansung mengeluh...abang hanya berzikir dan berzikir. malah tahajjud abang tak pernah tinggal walaupun abg tak dapat tidur menahan sakit kepala dan panas badan...subhanallah..Akhlak abang membuat ayang jadi rindu dan sayang sangat kat abang....walaupun abang bukan ustaz....tapi abang boleh didik ayang melalui akhlak abang....abang byk mencontohi sifat Rasulullah...rasa nak panggil abang datang pada ayang....tapi perkara dah terjadi..Allah dah tetapkan ujian itu utk ayang laluinya...ayang yang dipilih olehNya..Abg, semalam bila sakit kepala..mak yg datang urut ayang...tangan mak yang terketar2 dan sakit itulah yang gosok kepala ayang....banyak yg ayang dah susahkan mereka, abang..sepatutnya diusia mereka begini, ayang yg urut mak...yg jaga kebajikan mak....tapi ayang masih belum kuat....masa tu. ayang rasa nak nangis kuat2 sbb ayang rasa ayang sangat perlukan abang utk jaga keperluan ayang...jaga ayang waktu ayang sakit..ayang perlukan tangan abang utk legakan sakit ayang....tapi semua tu ayang hanya boleh minta dalam hati je....siapalah ayang, abang...menangis atau meraung sekalipun..semua tu takkan terjadi lagi...Alhamdulillah, tidur malam tadi Allah bagi sedikit nyenyak , syukur sangat..walaupun jantung masih laju...syukur pada Allah, sekurang2nya ayang merasai nikmat tidur tu...Abang, kehadiran abang dalam hidup ayang takkan sama dengan org lain..abang terlalu istimewa..akhlak abang dan kasih sayang abang membuatkan ayang jadi sangat rindu pada abang...Ayang sedeqahkan bacaan al-quran ini utk abang...Moga pahalanya sampai kepada roh abang di sana..ameen