Inspirasi Anda

Redha itu perlu, Rindu itu pasti

25hb Disember 2015 Abang, pagi ni bila bangun tidur air mata ayang menitis lagi...rindukan abang. Abang selalu ada dalam mimpi ayang.. ...

Saturday, 26 December 2015

sayang abang,cinta Allah

27hb Disember 2015

Abang, suamiku..

Hari ni masuk hari ke 27 abang pergi..rindu ini tak pernah habis,abang...air mata ini takkan pernah kering kerana rindu.

Abang, tinta bicara ayang dlm entry ini bukan bermaksud ayang bercakap dgn org yg mati yg mungkin sesetengah org mengatakan ayang "gila" kerana berbicara seorang diri...inilah luahan ayang...biarlah ayang berbicara seorang diri sbb ayang yakin Allah Maha memahami ayang...mungkin ini jua yg boleh mengubat kerinduan ayang terhadap abang...

Abang, jantung ayang masih laju lagi...dulu pernah jadi macam ni.tapi dlm masa 15 hari ayang sembuh...tapi sekarang dah hampir 30 hari..ayang masih lagi ditimpa jantung laju..terasa nak mati sbb tak boleh tidur...mulut jadi haus yang teramat...ayang pun tak tahu macaman nak buat sbb dulu pun kita pernah gi hospital dan doktor cakap, sakit ayang ni takde ubatnya...ayang redha je..apa yg berlaku pada tubuh ayang,ayang redha....

Abang, dulu, ramai org ckp ayang kurus kering...tapi dipandangan mata abang,abang selalu cakap ayang tak kurus...tapi ayang mcm model..ayang cantik...pastinya ayang rasa lega bila suami ayang sendiri yg mengatakanya. Abg selalu pesan jgn dengar ckp orang sbb diorang cemburu dengan ayang..tapi..abang, kata2 semangat abang tu dah takkan boleh ayang dengar..abang, di saat ini, tubuh ayang semakin kurus dan cengkung...bukan ayang tak makan..ayang makan...tapi mungkin tak sebanyak sewaktu abng ada dulu..abangkan selalu masak utk ayang...tapi kerna rindu yg teramat sgt pada abang...ayang tak boleh tidur kerana lajunya jantung ni...ayang menangis siang mlm kerana ingatkan abang...ayang pun tak tahu sampai bila semua ni ayang akan lalui...

Abang...ayang takut ayang akan lupakan abang..ayang rasa mcm ayang bukan isteri yg setia pada abang...ayang akan ingat abg sampai bila2, in sha Allah. Moga Allah genggam hati kita berdua erat2 kan, abang...

Abang, semalam ayang baca ayat2 motivasi dr ustaz pahrol . Memberikan kekuatan sedikit kpd ayang supaya tak buruk sangka pada Allah. Bila Dia datangkan ujian pada ayang bermakna dia cintakan ayang..Allah tahu lebih daripada apa yg ayang tahu kan, abang...
Abang, ayang masih menanti hikmah dari Allah atas ujian ini. Ayang harap agar Allah pandang ayang dengan kasih sayangnya sama seperti Allah pandang abang dengan kasih sayangNya.

Tak sabar menanti abang utk bertemu...tak sabar bertemu disyurga..

Ayang sayang abang...Ayang cinta Allah...Seluruh kehidupan ayang ayang serahkan hanya padaDia

Ya Allah, sampaikan setiap pahala dari bacaan alquran,zikir,sedqah,doa utk arwah suamiku...semua ia dapat membantu suami di di sana..pandanglah dia dengan rahmat dan kasihmu kerana suamiku seorang yg sangat baik...aameen..