Inspirasi Anda

Redha itu perlu, Rindu itu pasti

25hb Disember 2015 Abang, pagi ni bila bangun tidur air mata ayang menitis lagi...rindukan abang. Abang selalu ada dalam mimpi ayang.. ...

Sunday, 27 December 2015

Kasihku..setia hingga akhirnya...

28 Dis 2015

Assalamualaikum abg, moga roh abang tenang di sana bersama kasih sayang Allah. Kasih sayang ayang pd abang tidak pernah berkurang walau sedikit pun.

Abang, hari ini ayang pergi kerja...ayang bawa kereta sendiri..tak sangka masuk hari ni, dah 3 minggu ayang bawa kereta sendiri....dulu abang yang hantar dan ambik ayang...tapi sekarang semua ayang kena buat sendiri..dulu, tak pernah terdetik pun nak menyusahkan abang bangun pagi2 utk hantar ayang..tapi sebenarnya ayang suka dan bahagia sangat bila abg ada di sisi ayang selalu pagi2 memberi semangat dalam kereta....yela...biasalah pagi2...biasanya malas sgt nak gi kerja....tapi sekarang, ayang dah takde semangat tu lagi...rasa nak berhenti kerja...rasa nak jual semua harta yg ada....kadang2 ternampak-nampak abang dalam kereta di tempat yg biasa abang tunggu ayang...abang..rindunya ayang pada abang....

Abg, ayang ingat lagi 2 hari sebelum abang pergi menghadap Ilahi, abang cakap kat ayang yang ayang sebenarnya berani,...ayang kuat..tapi pada masa yg sama aabang cakap kat ayang" macamanalah keadaan ayang kalau abang dah takde nanti"...masa tu abang tahu tak apa perasaan ayang....ayang mcm sangat terasa yg abang akan pergi tak lama lagi tinggalkan ayang....ayang takut sangat ..ayang tahan air mata....ye..memang itu pun yg terjadi...Allahuakbar..perkara yg paling ayang takut sekali dalam hidup ayang ialah ditinggalkan oleh suami buat selamanya....abang, kuat ke ayang ni, tabah ke ayang ni...bila rindu hanya Tuhan je yg tahu....

Abang, hari ni pun ayang tak boleh tidur lagi...jantung masih kuat sbb hati dan fikiran masih tak tenang...ayang masih merindui abang...masih menangisi pemergian abang...ayang redha...cuma ayang mcm tak percaya semua ini berlaku dalam sekelip mata...ayang umpama hilang segala2nya..

Abg, kalau abg ada, mesti abang tegur ayang sbb ayang ckp seolah2 ayang dah putus asa kan....tu la...ayang tak kuat lagi...ayang sangat mengharap abang tiba-tiba muncul depan rumah...ayang masih mengharap lagi tiba-tiba abang telefon ayang....tapi tu hanya harapan sbb ayang kena terima abang dah takde..dah takde..

abang..sebenarnya bila ayang ditempat kerja, lagilah ayang tak boleh buat kerja..sbb masa ni abg selalu call ayang...kdg2 call untuk nyatakan abg rindu ayang....abang, itulah yg ayang rasa sangat sekarang ni...sangat merinduimu....

Duhai Allah, apa lagi yg mampu aku minta dariMU...kuatkan aku dan lapangkan hati ku...

Al-fatihah utk suamiku KAZLIE BIN KUZI. Moga abg bahagia di sana...